top of page

תרגילי גיבוש והפגה

להלן מפורטים תרגילים שמיועדים לצורכי גיבוש והפגה של המשתתפים


1. אחורה קדימה במשחק 4 שלבים:

א. רגיל: כל המשתתפים עומדים במעגל, כשהמנחה אומר ימינה הם קופצים ימינה וצועקים ימינה, כשאומר שמאלה הם קופצים שמאלה וצועקים שמאלה, כשאומר קדימה קופצים קדימה וצועקים קדימה, כשאומר אחורה קופצים אחורה וצועקים אחורה.

ב. הפוך: כל הנחיה שהמנחה נותן הקבוצה צועקת הפוך ממנו ועושה הפוך ממה שאמר

ג. צועקים הפוך, עושים רגיל: צועקים הפוך ממה שהמנחה אומר לעשות, ועושים את מה שאומר לעשות

ד. צועקים רגיל, עושים הפוך: צועקים מה שהמנחה אומר ועושים הפוך ממנו

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על: - קשב: מה מקל או מקשה על הקשב? - הפער בין מה שנאמר לבין מה שיש לעשות


2. ציור על הגב (טלפון שבור בציורים) א. מעמידים את המשתתפים אחד אחרי השני בצורת רכבת. מדביקים דף על גבם של כל אחד מהמשתתפים (חוץ מהראשון והאחרון). למשתתפים אסור לדבר זה עם זה או להסתכל זה לזה בעיניים.

ב. המשתתף הראשון מצייר ציור על גבו של המשתתף שלפניו. השני מצייר את אותו הציור על הגב של מי שלפניו וכך הלאה. המשתתף האחרון מצייר על דף שתלוי על קיר.

ג. משווים בין הציור הראשון לציור האחרון.

וריאציה של המשחק: במקום ציור, מעבירים מאחד לשני תנועה (בלי מלים)

עזרים: דפים, כלי כתיבה, סלוטפ.

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על:

- הפרעות בתקשורת והדרך להתגבר עליהן

- העברת מסרים: איך אפשר לוודא שהמסר שלי עבר בצורה טובה? / שהבנתי נכון?

- שפה משותפת: מאחר וכל אחד מבין את הדברים אחרת, איך אפשר לייצר שפה משותפת?

3. מעגל שם ותנועה הראשון בסבב מדגים בתנועה באיזו תחושה הגיע לכאן היום (או איך עבר עליו הבוקר). הבא אחריו חוזר אחרי שמו של הראשון והתנועה שבחר + מוסיף תנועה משל עצמו. הבא בתור חוזר על השניים הקודמים ומוסיף את שלו וכן הלאה...

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על:

הקשבה וזיכרון – איך אפשר להצליח להקשיב ולזכור את התנועה של כל אחד?

4. משהו קטן וטוב חלוקה לזוגות - שלושים שניות של רק מחמאות.

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על:

משוב חיובי – התפקיד של פרגון ומחמאות ליצירת תחושת מסוגלות ולהעלאת המורל.


5. חבילת הקסם מכינים מראש את "חבילת הקסם": על דף נייר מכינים משפט על כל אחד מהמשתתפים, עוטפים את הניירות זה על זה ואז נוצר כדור נייר עשוי שכבות. כל משתתף פותח שכבה מכדור הנייר ועל כל הקבוצה לנחש על מי נכתב המשפט.

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על:

הפער בין איך שאני נתפס בעיני הקבוצה לבין איך שאני תופס את עצמי.


6. תרגיל השמיכה א. מחלקים את הקבוצה לשתי קבוצות קטנות, ומושיבים אותן ב"מבנה שעון חול", זו מול זו (מצב שבו ישנן 2 קבוצות שיושבות זו מול זו, בשני משולשים שהקודקודים שלהם משיקים)

ב. מבקשים סיוע מאדם נוסף, שלא שייך לאחת הקבוצות, ומפרידים בין שתי הקבוצות באמצעות מסך עבה (שמיכה) כך שלא תראינה זו את זו כלל. כעת יש לנו 2 תתי קבוצות היושבות זו מול זו ומסך עבה ואטום חוצץ בינהן,

ג. ההנחיות: בכל סבב סופרים 3...2....1 - ומורידים את המסך במהירות. היושבים בשני הכיסאות הקדמיים מתחרים ביניהם - מי יאמר ראשון את שמו של היושב ממול. לאחר מכן מחליפים מקומות בכל קבוצה, מעלים שוב את המסך וחוזר חלילה.

עזרים: שמיכה

ערך מוסף - התרגיל יכול להיות גם מצע לדיון על:

תחרות בין קבוצות: מה היא מאפשרת ועל מה היא מקשה?

877 צפיות0 תגובות
bottom of page