top of page

תרגילי היכרות עם הפעלה

להלן מפורטים תרגילי היכרות שמערבים הפעלה של המשתתפים


1. הרוח נושבת מסדרים מעגל של כסאות עליהם יושבים המשתתפים ומבקשים ממתנדב לעמוד במרכז המעגל (למשתתף זה אין כסא). המשתתף במרכז המעגל צריך לספר על עצמו פרט מסויים. כל מי שהפרט הזה נכון לגביו צריך לקום מהכיסא ולהחליף מקום, כאשר באותו זמן המשתתף שעמד במרכז המעגל צריך להתיישב באחד הכיסאות שהתפנו (נשמע מסובך אך זה ממש פשוט). כך נוצר מצב שמשתתף אחר נשאר ללא כסא, וכעת עליו לספר על עצמו פרט מסויים וחוזר חלילה. רעיונות לפרטים שניתן לספר: מאיזו עיר אני במקור, מה מעניין אותי, מה אני אוהב וכו...

2. להסתדר לפי מבקשים מהקבוצה להסתדר בטור בסדר כרונולוגי על פי גיל, מידת נעליים, גובה, משך חופשה אחרונה, מידת ספורטיביות, מיקום בארץ (מצפון לדרום), מידת החשק להגיע לכאן היום.


3. ספיד דייט מחלקים את הקבוצה לשתיים: מסדרים כל קבוצה במעגל - מעגל פנימי ומעגל חיצוני, כך שכל אחד מהמעגל הפנימי עומד פנים מול פנים מול מישהו מהמעגל החיצוני, וכך נוצרים "זוגות". כל זוג יוצא ל"ספיד דייט", כלומר מקבל זמן קצוב של 3 דקות לענות אחד לשני על שאלת היכרות. לאחר 3 דקות, רק חברי המעגל החיצוני זזים כיסא אחד ימינה ל"ספיד דייט" נוסף ועונים על שאלת היכרות חדשה, ממשיכים עם הספידייטים עד סיום הסיבוב. עזרים: דפי שאלות היכרות


4. תרגיל המטבעות הוראות לתרגיל בקובץ המצורף: הוראות לתרגיל המטבעות

עזרים:

- מטבעות (אפשר לקנות מטבעות שוקולד או להכין מקרטון) - דפי שאלות


5. משחק הכדורים שלב א – סבב ראשוני: סבב שמות + כל אחד אומר שם של מאכל אהוב שלב ב – התמסרות: חברי הקבוצה עומדים במעגל וצריכים למסור כדור מאחד לשני. בזמן המסירה, המוסר צריך להגיד את שם המקבל+המאכל. על חברי הקבוצה להשלים סבב התמסרות מבלי שהכדור נופל ובלי טעויות (אחרת מתחילים את הסבב שוב מהתחלה). אין למסור למי שעומד בסמוך אליך. האחרון זורק את הכדור לדלי שבמרכז המעגל. שלב ג – הוספת כדורים: לאחר שהקבוצה סיימה סבב אחד מוצלח, מבקשים ממנה לעשות שוב את אותה המשימה באותו הסדר, אך הפעם תוך כדי הסבב מוסיפים כדור נוסף. ואז עוד כדור ועוד כדור.... אם רוצים לאתגר – אפשר שאחד או שניים מהסבבים יהיו "הפוך" – כלומר מתחילים מהמשתתף האחרון בסבב ומסיימים עם הראשון. המשימה מסתיימת בהצלחה כשכל הכדורים בדלי, בלי נפילות ובלי טעויות. עזרים: כ5 כדורים ודלי


6. בינגו כל אחד מקבל דף שמחולק ל-9 משבצות ריקות. שלב א: עבודה אישית- כל אחד כותב במשבצות 9 תחביבים/ עיסוקים/ הרגלים/ זמרים אהובים/ ספר טוב שקרא וכו'. שלב ב: מסתובבים בחדר ומחפשים אנשים שאוהבים את אותו תחביב/ספר/סרט וכו'. הראשון שמוצא 9 אנשים שונים – אחד לכל משבצת. זוכה! אח"כ אפשר גם לנהל שיחה קצרה – מי מצא משהו משותף עם מישהו אחר, משהו חדש שלמדת על מישהו/י ולא ידעת עד כה וכו' עזרים: דפים מחולקים ל9 משבצות, כלי כתיבה.


7. משחק השעון

א. כל משתתף מקבל דף עם שעון, וצריך לקבוע לעצמו 4 פגישות עם המשתתפים השונים בפעילות – רושם לעצמו את הפגישות בשעה 12, 3, 6, 9.

ב. המנחה אומר את השעה (לדוגמא: "השעה 6") – והמשתתפים יוצאים לפגישות בהתאם למה שקבעו.

ג. המנחה אומר לזוגות לדבר בפגישה על נושא לפי בחירתו. נושאים אפשריים: הדבר הכי פרוע שעשית בחייך, הדבר שאתה הכי אוהב, הדבר שאתה הכי שונא, נקודת ציון משמעותית בחייך, למה בחרת בתפקיד הזהשלוש סיבות למה קמת היום בבוקר, אם לא היית כאן היום איפה היית רוצה להיות, שלושה דברים שהיית לוקח לאי בודד ... וכו'- כיד הדמיון הטובה עליכם.

ד. לאחר שסיימו – עוברים לפגישה הבאה.

ה. לאחר סיום 4 הפגישות, חוזרים למליאה ואז – שתי אפשרויות:

אפשרות ראשונה: כל אחד מספר משהו אחד מעניין שהוא למד על מישהו בחדר

אפשרות שניה: על כל אחד בסבב – אלה שנפגשו איתו מספרים עליו לכל שאר הקבוצה.

עזרים: כלי כתיבה, דפי שעון



8. שאלון היכרות א. כל משתתף מקבל שאלון וצריך למלא את כל השאלות (לוקח כ- 10 דק').

ב. כל המשתתפים קמים וכל אחד צריך למצוא בזמן שמוקצה (10 דקות) כמה שיותר אנשים שענו על השאלות השונות באופן זהה. את שמות האנשים הוא רושם בעמודה השמאלית הריקה של השאלון.

מי שמצא הכי הרבה התאמות – זוכה...

עזרים: כלי כתיבה, שאלוני היכרות


9. מי לידי? כל משתתף מציג את היושב לימינו. אפשרויות לגיוון:

א. לקבוע מראש פרמטרים מסוימים שכל אחד מציג.

ב. להגדיר ניקוד לכל עובדה נכונה שהוצגה – מי שצבר יותר נקודות- מנצח.

כל מי שסיפרו עליו, משלים את התמונה...

3,912 צפיות0 תגובות
bottom of page